abraxas
Forum VIP
Pełne składy zespołów:
Kalendarz wyścigowy 2017:
1. Grand Prix Australii: 26 Marca
Albert Park Circuit, Melbourne
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bahrain_International_Circuit
2. Grand Prix Chin: 9 kwietnia
Shanghai International Circuit, Szanghaj
3. Grand Prix Bahrajnu: 16 kwietnia
Bahrain International Circuit, Manama
4. Grand Prix Rosji: 30 kwietnia
Sochi Circuit, Soczi
5. Grand Prix Hiszpanii: 14 maja
Circuit de Catalunya, Barcelona
6. Grand Prix Monako: 28 maja
Circuit de Monaco, Monte Carlo
7. Grand Prix Kanady: 11 czerwca
Circuit Gilles Villeneuve, Montreal
8. Grand Prix Azerbejdżanu: 25 czerwca
Baku Street Circuit
9. Grand Prix Austrii: 9 lipca
Red Bull Ring, Styria
10. Grand Prix Wielkiej Brytanii: 16 lipca
Silverstone Circuit, Silverstone
11. Grand Prix Węgier: 30 lipca
Hungaroring, Budapeszt
http://pl.wikipedia.org/wiki/Hockenheimring
12. Grand Prix Belgii: 27 sierpnia
Circuit de Spa-Francorchamps, Spa
13. Grand Prix Włoch: 3 września
Autodromo Nazionale di Monza, Monza
14. Grand Prix Singapuru: 17 września
Marina Bay Street Circuit, Singapur
15. Grand Prix Malezji: 1 październik
Sepang International Circuit, Kuala Lumpur
16. Grand Prix Japonii: 8 października
Suzuka Circuit, Suzuka
17. Grand Prix Stanów Zjednoczonych: 22 października
Circuit of the Americas, Austin
18. Grand Prix Meksyku: 29 październik
Autódromo Hermanos Rodríguez Mexico City, Meksyk
19. Grand Prix Brazylii: 12 listopada
Autódromo José Carlos Pace, Săo Paulo
20. Grand Prix Abu Zabi: 26 listopada
Yas Marina Circuit, Abu Zabi
Opony Pirelli 2017
Pirelli w sezonie 2017 będzie wybierało trzy mieszanki na wyścig i każdy zespół weźmie ile zechce kompletów slicków poszczególnego typu z udostępnionych - oczywiście mieszcząc się w limicie opon na Grand Prix. Wynosi on 13 zestawów ogumienia na suchą nawierzchnię na kierowcę. Zawodnik dodatkowo ma 7 kompletów opon na mokry tor.
Opis opon.
Ultramiękka -stworzona z myślą o torach ulicznych. Ma być szybsza od supermiękkiej o 0,5-0,8s. Zadebiutuje w Monte Carlo.
Super-miękkie - Najbardziej miękka mieszanka jest idealnym rozwiązaniem na wolne i kręte tory, zwłaszcza przy niskich temperaturach – w warunkach, w których potrzebna jest maksymalna przyczepność mechaniczna. Super-miękkie opony bardzo szybko się rozgrzewają, przez co są idealnym rozwiązaniem na kwalifikacje, ale skutkiem ubocznym takiej charakterystyki jest oczywiście przyspieszona degradacja. Ta mieszanka pracuje w niższych temperaturach. Jedną z kluczowych była optymalizacja powierzchni kontaktu bieżnika z torem oraz dystrybucji ciepła. Lepszy kontakt z nawierzchnią oznacza poprawę przyczepności i prowadzenia.
Miękkie - Charakteryzuje się bardzo dobrym balansem pomiędzy osiągami i trwałością. Priorytetem jest raczej szybkość, a nie pokonywanie długiego dystansu, ale mimo tego te opony doskonale spisują się zarówno na początku wyścigu, przy dużym obciążeniu paliwem, jak i w końcowych „sprintach”. To ogumienie pracuje w wysokim zakresie temperatury.
Pośrednie (białe) -Teoretycznie jest to najlepiej zbalansowana mieszanka, o idealnym kompromisie pomiędzy osiągami i wytrzymałością. Jest bardzo wszechstronna, ale najlepiej sprawdza się na szybkich torach, mocno obciążających ogumienie. Pracuje w niskim zakresie temperatury.
Twarde - Najtwardsza mieszanka powstała z myślą o torach, na których temperatura otoczenia jest wysoka, ogumienie jest mocno obciążane w szybkich zakrętach lub nawierzchnia jest szorstka. To ogumienie dłużej się rozgrzewa, ale zapewnia maksymalną trwałość, co z kolei często odgrywa kluczową rolę w strategii wyścigowej. Ta mieszanka spisuje się optymalnie w wyższym zakresie temperatury pracy.
Przejściowe - Opony przejściowe są bardziej uniwersalne od deszczowych. Przy pełnej prędkości odprowadzają około 25 litrów wody na sekundę. Można z nich korzystać na mokrym oraz przesychającym torze.
Deszczowe - Przy pełnej prędkości deszczowe opony mogą odprowadzić do 65 litrów wody na sekundę, dzięki czemu są najlepszym rozwiązaniem na ulewę. Najnowsza ewolucja opon Cinturato „niebieskich” jest trwalsza i sprawdza się także na przesychającym torze. Deszczowe ogumienie ma nową mieszankę i przeprojektowany bieżnik tylnych opon – to jeszcze bardziej zmniejsza ryzyko aquaplaningu.
Pirelli w sezonie 2017 będzie wybierało trzy mieszanki na wyścig i każdy zespół weźmie ile zechce kompletów slicków poszczególnego typu z udostępnionych - oczywiście mieszcząc się w limicie opon na Grand Prix. Wynosi on 13 zestawów ogumienia na suchą nawierzchnię na kierowcę. Zawodnik dodatkowo ma 7 kompletów opon na mokry tor.
Opis opon.
Ultramiękka -stworzona z myślą o torach ulicznych. Ma być szybsza od supermiękkiej o 0,5-0,8s. Zadebiutuje w Monte Carlo.
Super-miękkie - Najbardziej miękka mieszanka jest idealnym rozwiązaniem na wolne i kręte tory, zwłaszcza przy niskich temperaturach – w warunkach, w których potrzebna jest maksymalna przyczepność mechaniczna. Super-miękkie opony bardzo szybko się rozgrzewają, przez co są idealnym rozwiązaniem na kwalifikacje, ale skutkiem ubocznym takiej charakterystyki jest oczywiście przyspieszona degradacja. Ta mieszanka pracuje w niższych temperaturach. Jedną z kluczowych była optymalizacja powierzchni kontaktu bieżnika z torem oraz dystrybucji ciepła. Lepszy kontakt z nawierzchnią oznacza poprawę przyczepności i prowadzenia.
Miękkie - Charakteryzuje się bardzo dobrym balansem pomiędzy osiągami i trwałością. Priorytetem jest raczej szybkość, a nie pokonywanie długiego dystansu, ale mimo tego te opony doskonale spisują się zarówno na początku wyścigu, przy dużym obciążeniu paliwem, jak i w końcowych „sprintach”. To ogumienie pracuje w wysokim zakresie temperatury.
Pośrednie (białe) -Teoretycznie jest to najlepiej zbalansowana mieszanka, o idealnym kompromisie pomiędzy osiągami i wytrzymałością. Jest bardzo wszechstronna, ale najlepiej sprawdza się na szybkich torach, mocno obciążających ogumienie. Pracuje w niskim zakresie temperatury.
Twarde - Najtwardsza mieszanka powstała z myślą o torach, na których temperatura otoczenia jest wysoka, ogumienie jest mocno obciążane w szybkich zakrętach lub nawierzchnia jest szorstka. To ogumienie dłużej się rozgrzewa, ale zapewnia maksymalną trwałość, co z kolei często odgrywa kluczową rolę w strategii wyścigowej. Ta mieszanka spisuje się optymalnie w wyższym zakresie temperatury pracy.
Przejściowe - Opony przejściowe są bardziej uniwersalne od deszczowych. Przy pełnej prędkości odprowadzają około 25 litrów wody na sekundę. Można z nich korzystać na mokrym oraz przesychającym torze.
Deszczowe - Przy pełnej prędkości deszczowe opony mogą odprowadzić do 65 litrów wody na sekundę, dzięki czemu są najlepszym rozwiązaniem na ulewę. Najnowsza ewolucja opon Cinturato „niebieskich” jest trwalsza i sprawdza się także na przesychającym torze. Deszczowe ogumienie ma nową mieszankę i przeprojektowany bieżnik tylnych opon – to jeszcze bardziej zmniejsza ryzyko aquaplaningu.