>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE!<<<

1. Grand Prix Australii [14-16.03.2014]

Status
Zamknięty.
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Grand Prix Australii [14-16.03.2014]



Piątek, 14 marca ▶
# 1 Trening ▶ 02:30 - 04:00
# 2 Trening ▶ 06:30 - 08:00
Sobota, 15 marca ▶
# 3 Trening ▶ 04:00 - 05:00
# Kwalifikacje ▶ 07:00
Niedziela, 16 marca ▶
# Wyścig ▶ 07:00
:idea: Wyniki z sezonu 2013:

▶ Kwalifikacje

▶ Wyścig



▶ Statystyki toru Albert Park

:idea: Info o torze:
Nazwa toru: Albert Park
Lokalizacja: Melbourne, Australia
Pierwsze Grand Prix: 1996
Długość toru: 5.303km
Liczba okrążeń: 58
Całkowity dystans wyścigu: 307.574km
Rekord toru: 1:24.125
Rekordzista toru: Michael Schumacher (Ferrari)​

Już za tydzień rusza sezon 2014. Tegoroczny cykl rywalizacji Formuły 1 tak jak trzy poprzednie otworzy Grand Prix Australii. Szesnaście tygodni po ostatnim GP Brazylii na słynnym torze Interlagos królowa sportów motorowych rozpoczyna najprawdopodobniej najbardziej nieprzewidywalny sezon w ostatniej dekadzie.
W sezonie 2014r. dokonała się spora rewolucja w F1. Zmieniło się zasadniczo wszystko prócz kilku kierowców, szefostwa, torów i dostawcy opon.
A co się zmieniło:
- 2 tory - Yeongam w Korei Płd i Buddh w Indiach zostaną zastąpione w tym sezonie przez nowo wybudowany rosyjski tor w Soczi oraz austriacki Red Bull Ring, Hockenheimring na mocy umowy z Nürburgringiem będzie organizować wyścig Formuły 1 po rocznej przerwie.
- kierowcy
# odeszli: Mark Webber (Red Bull Racing), Paul di Resta (Sahara Force India)
# debiutanci: Daniił Kwiat (Scuderia Toro Rosso), Marcus Ericsson (CaterhamF1Team), Kevin Magnussen (McLaren Mercedes)
# powroty: Kamui Kobayashi (Caterham F1Team)
# roszady w zespołach: Kimi Raikkonen w Ferrari, zwalniając miejsce w Lotusie dla Pastora Maldonado, z kolei ten zwolił miejsce Felipe Massie w Williamsie, Daniel Ricciardo przeszedł do Red Bulla, zwalniając miejsce rosyjskiemu debiutantowi w F1 D. Kwiatowi. Adrian Sutil z Sahara Force India przeszedł do stajni Saubera, Sergio Perez zasilił szeregi hinduskiej stajni Vidżeja Maliji, robiąc tym samym miejsce dla młodego Duńczyka w McLarenie.
# z podstawowego kierowcy na kierowcę testowego degradowali obaj kierowcy Caterhama Giedo van der Garde, który teraz będzie pomagał Sauberowi i Francuz Charles Pic, który zasili szeregi Lotusa.
- silniki z V8 na V6 turbo o pojemności 1,6 litra z półautomatyczną, ośmiobiegową skrzynią biegów
- każdy silnik będzie musiał pokonać przebieg 4000 km, zanim będzie mógł zostać wymieniony ( w 2013 było to 2000km)
-System KERS (który od 2014 roku zmieni nazwę na ERS-K) będzie integralną częścią silnika, a jego moc wzrośnie. Energia będzie nie tylko – jak do 2013 roku – wydzielana kinetycznie, ale też cieplnie.
- ERS zapewni kierowcy dodatkowe 161 KM mocy przez 33 sekundy okrążenia (dla porównania KERS dawał dodatkowe 80 KM mocy przez 6 sekund okrążenia)
- pojawią się f. elektronicznej kontroli tylnych hamulców
- Maksymalna waga paliwa użytego przez samochód podczas wyścigu będzie wynosić 100 kg
- Minimalna waga samochodów zostanie zwiększona z 642 do 690kg
- Rury wydechowe poprowadzone obok siebie pod tylnym spojlerem będą wyrzucać spaliny za samochód co znacznie zmniejszy docisk z tyłu samochodu
# Cosworth wycofał się z Formuły 1
# Marussia przeszła na silniki i skrzynie biegów produkcji Ferrari, zespół Williamsa zamienił Renault na Mercedesa, a STR po siedmiu latach używania jednostek Ferrari, przerzuciła się na dostawcę silników Renault.
- Wprowadzony zostanie system punktów karnych. Według tego systemu kierowcy za różne wykroczenia będą otrzymywać od jednego do trzech karnych punktów. Po zebraniu 12 punktów karnych kierowca otrzyma karę zawieszenia na jeden wyścig.
- Kierowcy będą mogli skorzystać z pięciu jednostek napędowych (w sezonie 2013 limit wynosił osiem silników). Kierowcy, którzy użyją szóstego silnika, będą musieli za karę wystartować z pit lane w przeciwieństwie do kary przesunięcia o 10 pól startowych, obowiązującej do 2013 roku. Kara przesunięcia o dziesięć miejsc dotyczyć będzie kierowcy, który wymieni pojedynczą część silnika, jak turbosprężarka czy ERS
- Limit prędkości w pit lane zostanie zmniejszony ze 100 km/h do 80 km/h
- Ostatnia eliminacja sezonu będzie punktowana podwójnie, co ma uatrakcyjnić rywalizację. Zasada ta odnosi się zarówno do klasyfikacji kierowców, jak i konstruktorów. W związku z tym zwycięzca ostatniego Grand Prix sezonu otrzyma 50 punktów, a nie 25, drugi zawodnik – 36 zamiast 18 itd.
- Zostanie wprowadzona zmiana w formacie kwalifikacji. Aby uniknąć sytuacji, w której podczas Q3 w celu oszczędzania opon niektórzy kierowcy nie wyjeżdżali na tor, w trzeciej części kwalifikacji będą oni korzystać z dodatkowego kompletu opon, a do wyścigu wystartują na oponach używanych podczas Q2. Ponadto pierwsza część kwalifikacji zostanie skrócona do 18 minut, a trzecia – przedłużona do 12

Dość garażowania i gadania. Zapinamy pasy i odpalamy V6 turbo w sezonie 2014 :!:​


Zapraszam do dyskusji nt. GP Australii oraz do dzielenia się swoimi typami​
 
Otrzymane punkty reputacji: +77
W 0

wasielica

Użytkownik
Fortuna oferuje zakład na ilość sklasyfikowanych zawodników w GP Australii. Kurs na 17+ sklasyfikowanych w tej chwili wynosi 3.3, a na 16+ kurs 2.9, co według mnie jest istną promocją. Owszem, zaszło wiele zmian w tym sezonie, sporo migracji kierowców, kilku nowych lecz nie wydaje mi się by ponad 5 zawodników nie ujrzało na mecie biało-czarnej szachownicy.
Według mnie warte pogrania.
Ilu zawodników sklasyfikowanych:
16+ 2.90
17+ 3.30
 
uzytkownik-24118 2,1K
Ja bym uważał na takie granie. Jak czytam wypowiedzi różnych osób to bolidy w tym sezonie mogą być awaryjne, więc raczej szukałbym typu w drugą stronę. Ale to wstrzymam się do treningów co najmniej żeby zobaczyć jak będzie z niezawodnością tegorocznych konstrukcji.
 
dziki_pluto 45

dziki_pluto

Użytkownik
Fortuna oferuje zakład na ilość sklasyfikowanych zawodników w GP Australii. Kurs na 17+ sklasyfikowanych w tej chwili wynosi 3.3, a na 16+ kurs 2.9, co według mnie jest istną promocją. Owszem, zaszło wiele zmian w tym sezonie, sporo migracji kierowców, kilku nowych lecz nie wydaje mi się by ponad 5 zawodników nie ujrzało na mecie biało-czarnej szachownicy.
Według mnie warte pogrania.

Ilu zawodników sklasyfikowanych:
16+ 2.90
17+ 3.30
Red Bull jak i wiele zespołów w ogóle modli się,żeby dojechać do mety. Jak dla mnie dopiero po treningach i wypowiedziach teamów można się kusić na taki typ.
W zeszłym sezonie można było to grać z zamkniętymi oczami,ale dzisiaj już jest całkiem inna sytuacja.
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Po kilku miesięcznej przerwie wracamy do najczystszego (żadnych ustawek), najbardziej dochodowego, najszybszego i najdroższego sportu na świecie ;)

Postaram się umieszczac chociaż połowę wszystkich zakładów na królową sportów motorowych w nowym sezonie. Wiadomo raz tego czasu będzie więcej raz mniej, aby się dzielic wszystkimi.
Sezon, a przynajmniej początek rewolucyjnego sezonu 2014 w F1 będzie loterią. To ostatnie słowo przeczytamy niemal w każdym magazynie motoryzacyjnym lub potralu internetowym poświęconym Formule 1. Twierdzą tak również wszyscy eksperci/dziennikarze m.in. Mikołaj Sokół, Andrew Benson, Adam Cooper czy Joe Saward i kierowcy z właścicielami zespołów włącznie. Oczywista oczywistość po testach w Jerez i Bahrajnie. Zatem na inauguracyjny bet (na rozgrzewkę) wybrałem pojawienie się tzw. Safety Car’a w niedzielnym wyścigu w Melbourne.
@ oscyluje w okolicach 1.20 u czołowych internetowych bukmacherów typu Bet365 czy William Hill. ✅
Niedziela w Melbourne wg najnowszych prognoz zapowiada się deszczowo. Deszcz + nowe jednostki napędowe, które bd musiały przejechac ponad 300km po raz pierwszy. Ten uliczny tor ma wg mnie 5 bezpiecznych miejsc do zaparkowania uszkodzonego auta bez potrzeby angażowania Bernda Maylandera do wyjazdu na tor samochodem bezpieczeństwa. Ktoś powie eee to przecież sporo. Wręcz przeciwnie to zbyt mało, nawet jak na uliczny tor. Na Albert Park jest kilka długich prostych gdzie z jednej i drugiej strony tor otoczony jest bandami, dwie ciężkie technicznie szykany, z których nieprawidłowe wyjście może skutkowac wypadkiem (mi osobiście ten tor kojarzy się z tym w Walencji). W GP Australii zadebiutują 3 nowi, niedoświadczeni kierowcy, wraca stary wyga, samuraj Kobayashi słynący z bardzo agresywnego stylu jazdy, debiutują jednostki V6 turbo z ośmiobiegową skrzynią biegów, które w niektórych przypadkach (np. Red Bull oczywiście Renault) nie pozwoliły bolidom na przejechanie nawet jednej symulacji wyścigowego dystansu podczas testów. Masa awarii, które pojawiły się w czasie testów gdzie nie było napięcia na wynik, gdzie nie było ścigania, które będzie w Australii to wszystko przemawia za tym typem. Prędzej czy później kierowcy przez radio usłyszą „Safety car in this lap” i będą musieli podróżowac spacerowym tempem za SLS AMG F1 (jak to dziwni brzmi :razz: ). Jenson Button w wywiadzie dla BBC stwierdził, że jego zdaniem Marussia zacznie punktowac w nadchodzącym sezonie. Mnie w niedzielę nie zdziwi sytuacja, w której zobaczymy jak któryś z kierowców Marussi jako pierwszy przecina szachownicę na 58 okrążeniu wyścigu, bo po prostu dojechał do mety, a reszta z powodu awarii – nie. Trochę z przymrózeniem oka, ale naprawdę zapowiada się cyrk na kołkach w Melbourne. Historia wyścigów na torze Albert Park również przemawia za typem bo jeśli dobrze pamiętam to od kilku lat co wyścig pojawia się niemiecki kierowca za kierownicą niemieckiego Mercedesa.
Co do typu ▶ Przykładowo

Ile bolidów znajdzie się w klasyfikacji końcowej?
11.5
Kursy @1.90 na poniżej i @1.85 na więcej niż 11.5 Bwin

Przyznam szczerze, że przyzwyczajony do częstych wpadek oddsmakerów especially na początku sezonu przy wystawianiu kursów F1 liczyłem na nieco większą linię. No nic złapiemy ich na innych pomyłkach w trakcie sezonu ;) Tym razem śledzili poczynania zespołów w przedsezonowych testach bardziej niż zwykle.
W takiej sytuacji zainteresowałbym się poszczególnymi kierowcami jeżeli chodzi o zakład na niesklasyfikowany w wyścigu, ale to może po sobotnich kwalifikacjach… Z pewnością odpuściłbym upatrywanie kierowców, którzy mogliby być niesklasyfikowani wśród tych którzy współpracują z silnikami Mercedesa, po prostu są najmniej awaryjne so far. Główną uwagę zwróciłbym na zespoły z jednostkami Renault. Caterham, Lotus, słynący z niekonwencjonalnych rozwiązań technicznych, Toro Rosso debiut z Renault no i Red Bull korzystający od 2007 roku z francuskich jednostek napędowych to główni faworyci do nie ukończenia wyścigu patrząc z perspektywy możliwych awarii.
Oddsmakerzy Bwin płacą aż @6.50 za zakład na:
Ile bolidów znajdzie się w klasyfikacji końcowej? Więcej niż 15.5

Rok temu ten zakład mimo, że to zakład na pierwszy wyścig w sezonie 2013 gdzie jest jeszcze spora nieprzewidywalność grałbym 10/10 bo taki @ z takim zakładem byłby dla mnie zakładem życia. (18 klasyfikowanych w 2013), ale teraz mamy 2014 i po tym co się działo na testach, nie ma siły żeby wszyscy uporali się ze wszystkimi usterkami, które trapiły zespoły kilka tyg. wcześniej bo to jest po prostu niewykonalne tzn. z dotychczasowymi jak najbardziej, ale co z tymi, które się nie przytrafiły :?: A jest tego cała masa…

Mam nadzieję, że po treningach oddsmakerzy uraczą nas ciekawymi h2h na kwalifikacje bo tutaj leżą pieniądze. Kwale to zupełnie inna bajka niż sam wyścig.
 
Otrzymane punkty reputacji: +2
kempazzo 131

kempazzo

Użytkownik
... wracamy do najczystszego (żadnych ustawek)...​
???? oprócz jednej, ale konkretnej (ustawki) z GP Singapuru 2008 :grin:

Ogólnie, to trzeba będzie próbować coś w stronę Williamsa, a Przeciwko Ferrari i RedBullom, bo tak wychodzi z testów i opinii kierowców, a i kursy powinny być niezłe, w przeciwieństwie do kursów na Mercedesy ;)
 
robson-united 7,8K

robson-united

Użytkownik
Toto mix - typy na wyścig GP Australii - niedziela 7:00
System 4 z 8
(A) 3151 - 2 @ 2,40 Vettel ( Red Bull ) niesklasyfikowany✅
(B) 3152 - 2 @ 1,9 Ricciardo (Red Bull) niesklasyfikowany⛔
(C) 3159- 2 @ 1,8 Grosjean (Lotus) niesklasyfikowany✅
(C) 3171 - 2 @ 1,9 Bianchi (Marussia)niesklasyfikowany✅
(D)3160 - 2 @ 1,8 Maldonado (Lotus) niesklasyfikowany✅

(E) 3167 - 2 @ 1,75 Kwiat( Kwiat) niesklasyfikowany⛔
(E) 3172 - 2 @ 1,9 Chilton (Marussia) niesklasyfikowany⛔
(F) 3168 - 2 @ 1,75 Vergne(Toro Rosso) niesklasyfikowany⛔

(G) 3169 - 2 @ 2,10 Kobayashi(Catherham) niesklasyfikowany✅
(H) 3170 - 2 @ 2,00 Ericsson(Carherham) niesklasyfikowany✅


Tegoroczny sezon zapowiada się na unikatowy, przejście na silniki V6. I właśnie silniki to słowo klucz, bo jedne bywaja awaryjne jak Renault, a inne jak Mercedesa okazują się póki co przygotowane na najbliższy sezon. Dlatego też próbuję pograć system na niesklasyfikowanie zawodników.

Red Bull, niby obrońca tytułów MŚ kierowców i konstruktorów ale silniki Renault i podczas testów byli w czarnej dupie! Ciągle jakieś problemy z bolidami, nie współgrało to z nowinkami Adriana Newaya. Możliwe, że do czasu wyścigu coś polepszą bo są dobrzy w tym, aczkolwiek na ten moment nie wygląda to optymistycznie.
Idąc dalej w kolejne zespoły wygląda to tak :
Marussia, za obraz sytuacji w ich zespole wystarczy ten cytat :
Statystyki zimowych testów są porażające. Już na początku stracono niemal całe trzy pierwsze dni jazd, bo w ostatniej chwili wykryto w fabryce problem techniczny i składanie pierwszego samochodu przedłużyło się o 48 godzin. Chyba tylko w kategoriach pecha można rozpatrywać inne wydarzenia, które ubarwiły zimowe przygotowania Marussi: w drodze na tor Jerez de la Frontera ciężarówka transportująca auto miała awarię w trasie. Kolejna sesja, w Bahrajnie, rozpoczęła się od walki z… trojanem w komputerach zespołu – stracono na tym cały dzień jazd.
W związku z tym zespoł nie wykonał w ogóle dystansu wyścigowego. Przez testy w Jerez i Bahrajnie przejechali raptem 60 okrążęń! A od tego sezonu maja silniki Ferrari więc całość nie współgra z podzespołami innymi itp.

Catherham, niedoświadczony Marcus Ericsson debiutant w zespole + Kamui Kobayashi samuraj powracający do F1. W czasie testów przejechali co prawda sporo,ale silniki Renault są zawodne i każdy z zespołów ma z nimi problem chociaż i tak z wszystkich ekip napędzanych tymi silnikami to Catherham właśnie wykonał najwięcej okrążeń ale tempo było kiepskie, przegrywali nawet z Marussią pod tym względem mimo iż ta nie przejechała za wiele…

Toro Rosso, też silniki Renault, które mają problemy z przegrzewaniem i oprogramowaniem. A cała sytuacje najlepiej oddaje to
Podczas trzech serii testów nowy STR9 pokonał zaledwie 2458 km (prace rozwojowe skutecznie hamowały kłopoty z silnikiem i skrzynią biegów). Pod względem przejechanego dystansu ekipa z Faenzy widnieje na ósmej pozycji w zestawieniu. Dla porównania kierowcy Mercedesa nakręcili na licznik dwukrotnie więcej, bo 4973 km. W trakcie wieńczącego przedsezonowe przygotowania testu w Bahrajnie na najlepszym okrążeniu Vergne wykręcił 1.35,701 – do Felipe Massy zabrakło mu 2,443 sekundy. Zespół przyznaje, że wyścig w Australii z ich punktu widzenia odbywa się o miesiąc za wcześnie…
Do tego dochodzi debiutant Danił Kwiat, Rosjanin mający 19 lat i doświadczenie w F1 zerowe

Lotus, przejechał bardzo mało okrażeń, w Jerez w ogóle się nie pojawili jakby przeczuwająć że silniki i tak nie dadzą im pojeździć, Potem w Bahrajnie 111 okrążeń wykonali gdzie dla porównania najlepsze Williams i Mercedes ponad 300! Do tego dodajmy kierowców, Maldonado i Grosjean. Mieszanka wybuchowa. Tor w Melbourne ciasny, półuliczny masa krętych zakrętów, ściany blisko, Maldonado w każdej chwili potrafi się rozwalić, to samo Grosjean chociaż trzeba mu oddać, że poprzedni sezon miał bardzo udany i poukładał sobie w głowie to i owo.

Wszystkie te zespoły łączy fakt iż dostarczycielem ich silników jest Renault. A osoba odpowiedzialna za dostarczanie tych jednostek napędowych wypowiada się tak :
– Celem na ostatnią sesję testową przed Australią było nadrobienie części straconego czasu z poprzednich sesji i wykonanie próby generalnej przed Grand Prix – mówi Rob White. – Chcieliśmy, żeby każdy z czterech naszych zespołów mógł się przygotować do normalnego weekendu wyścigowego, bez konieczności improwizacji. Nie da się ukryć, że nie wykonaliśmy całego programu ze wszystkimi zespołami i przygotowania do Melbourne nie zostały ukończone. Z drugiej strony wykonaliśmy po trochu wszystkiego: symulacje kwalifikacji, startów, wyścigowego dystansu i długich przejazdów. Można powiedzieć, że ponownie poczyniliśmy spore postępy. Usunęliśmy lub obeszliśmy niektóre zidentyfikowane wcześniej problemy. W miarę jeżdżenia pojawiały się nowe kłopoty i przerywały pracę zespołom.
– Zaobserwowaliśmy, że drobne usterki mogą się zmienić w poważne i powodować długie przerwy w jeżdżeniu – mówi White. – To dowód niedojrzałości naszej jednostki napędowej. Nie mamy tych wszystkich „bezpiecznych” trybów pracy [które w razie awarii umożliwiają doturlanie się do garażu bez pogorszenia problemu]. To sprawia, że nawet mały problem może zakończyć się dużą stratą w czasie na torze. Zamierzamy się z tym uporać i wyeliminować sytuacje, w których drobny kłopot kończy się poważną awarią. Podczas jazdy wspomniana niedojrzałość daje o sobie znać w postaci niedostatecznego momentu obrotowego oraz płynności pracy, co utrudnia kierowcom odnalezienie limitów samochodu.
– Wielką ulgą w Melbourne będzie normalny wyścigowy weekend, w którym oba samochody każdego zespołu bez problemów będą jeździć w czasie każdej sesji – deklaruje White.
A na koniec statystyka z podziałem na kierowców których stawiam ile pokonali okrążeń podczas testów w Jerez i Bahrajnie
Chilton 26
Bianchi 33
Grosjean 26
Maldonado 85
Kwiat 71
Vergne 122
Vettel 84
Ricciardo 53
Ericsson 114
Kobayashi 137
Dla porównania taki Rosberg przejechał 362, czy Alonso 334 itp.

Prócz awaryjności bolidów można dołożyć jeszcze fakty iż na torze w Melbourne dojeżdza z reguły mało kierowców :
2011 22 startowalo 14 ukonczylo
2010 24 startowalo 14 ukonczylo
2009 20 startowalo 13 ukonczylo
2008 20 startowalo 6 ukonczylo
Dwa poprzednie sezony już tak nie były obfite w różne perturbacje, ale też pokazuje jak wiele na tym torze się potrafi dziać. Dodam tylko, że tor jest półuliczny, blisko ściany i nie ma szerokich wyjazdów jak na wielu torach.
Połączyłem Kwiata z Chiltonem i Bianchiego z Grosjeanem w bloki gdyż jakoś tak mi pasuje najbardziej, że to oni nie zostaną sklasyfikowani, trochę ryzykowny zabieg, ale też można puścić inny rozpis np. 5z 10 czy jak kto woli…
W necie nie da się tak pograć nigdzie, w Fortunie nie da się łączyc, w STS w porównaniu do toto kursy są dużo niższe…

Wyścig w niedzielę o 7:00. Powodzenia !
 
Otrzymane punkty reputacji: +10
andre-agassi 596

andre-agassi

Użytkownik
Po lekturze artykułu M. Sokoła w &quot;Rzeczpospolitej&quot; polecam także granie czegoś podobnego do Robsona.
Zwłaszcza typy na niesklasyfikowanie bolidów Red Bulla wydają się bardzo kusząco. Znając Vettela nie wierzę że będzie sobie jechał na spokoju kilka okrążeń za prowadzącymi, tylko po to żeby dojechać.

Jak wyzej zagrane niesklasyfikowanie vettela i po paru okrazeniach poszedlem spac z ✅ ;) pisze z tel stad brak polskich znakow
 
Otrzymane punkty reputacji: +8
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Zwycięzca pierwszej sesji treningowej (FP1): Ferrari @7,0✅✅ Unibet Cała sesja pod kontrolą Alonso ????
Alonso i Ferrari to największa zagadka rozpoczynającego się dziś w nocy nowego sezonu Formuły 1. Niektórzy eksperci ze świata F1 twierdzą, że Ferrari specjalnie maskowało swoje możliwości na testach, ustanawiając najlepszy czas w jednym sektorze a później ewidentnie odpuszczając kolejny. Jestem podobnego zdania i Ferrari może nas pozytywnie zaskoczyć w Melbourne.
Przechodząc już stricte do typu i pierwszego treningu (dalej FP1) sezonu 2014, wpadł mi właśnie w oko ten typ, w którym Ferrari jest kompletnie nie doceniane. Tak jak wspomniałem Ferrari wyraźniej się maskowało, teraz mogą mieć swoje 5 minut, gdyby wygrali FP1, zadziałały by propaganda, ekipa z Maranello byłaby na ustach wszystkich. To zadanie nie musi być nie wykonalne dla Alonso ( bo to w nim pokładam nadzieje na powodzenie tego typu). Ten tor leży Ferrari, w treningach szczególnie Alonso był często w pierwszej trójce. Rok temu Ferrari w FP1 przegrało o kilka 0,00 z znakomitym Vettelem (2-Massa, 3-Alonso).
Mercedes nigdy spec lanie nie brylował tutaj na treningach, Williams również (co zrozumiałe przez ostatnie lata), teraz oba te zespoły są stawiane w roli faworytów ale czy odpalą już w FP1? Sądzę, że nie, i tu pora na Ferrari aby wreszcie odkryło karty.
 
Otrzymane punkty reputacji: +51
michal1090 1,7K

michal1090

Użytkownik
Zaczynamy F1. Piękna sprawa ;)

szukałem,szukałem,szukałem czegoś ciekawego a ciężko coś znalezc bo tak jak juz koledzy wyżej opisali zespoły mają mega trudności ze sprzętem o czym buki już wiedzą i ciężko wyłapać jakieś perełki no ale po nocnym Vettel nie bedzie TOP3 w 1treningu po @ 2.10 (ajj głupi bwin ????) przyszła pora na kolejne.

Chodzi tu o kierowców teamu (Caterham) czyli o Ericssona i Kobayashiego,którzy dziś podczas sesji treningowej przejechali... no właśnie nie przejechali żadnego pomiarowego okrążenia ;) ze względu na olbrzymie problemy z bolidami, czy coś się zmieni do kwali czy do wyścigu ? wątpie,nie takie teamy jak Caterham mają olbrzymie pary z silnikami, do tego dochodzi tor który jest naprawdę ciężki i wymagający.Bukmacherzy wystawili w necie kursy od 1.40 do 1.50 max, bet 365 ma na obu po 1.44 inni 1.50,w naziemnych fortuna ma @ 1.44 i @ 1.40 a Betsson wystawił nam 2.25 i 2.10 :] kapitalna sprawa ;)

Podsumowując :

Mega problemy z bolidami,zero pomiarowych okrążeń podczas dzisiejszych treningów,mega ciężki to i zapowiadane opady deszczu :

Betsson

Australian GP - Specjalne Klasyfikowany kierowca - Kamui Kobayashi: Nie @ 2.25 ✅✅✅

Australian GP - Specjalne Klasyfikowany kierowca - Marcus Ericsson: Nie @ 2.10 ✅✅✅


Nie powiem że jest to 10/10 czy 9/10 mimo że tak wygląda bo takowych nie ma w F1, i mogą się doczłapać nawet na końcu stawki mimo że to bardzo mało prawdopodobne ale mocne 8/10 daje :cool:

możecie zabijać ! :cool:

Powodzenia !​

E : i o to chodziło :cool:
 
Otrzymane punkty reputacji: +25
kubarks 5,4K

kubarks

Użytkownik
Długo oczekiwania decyzja w końcu zapadła. Telewizja Polsat będzie transmitować Grand Prix Formuły 1! Jednak nie wszyscy fani F1 będą zadowoleni.
W piątek zapadła decyzja, że Polsat będzie jednak transmitował mistrzostwa świata Formuły 1. - Kwalifikacje i wyścig w Australii zostanie pokazany na kanale Polsat Sport i Polsat Sport HD - potwierdziła Anna Zwolińska w rozmowie z portalem SportoweFakty.pl.
Niestety kibice nie będą mogli śledzić transmisji w kanale otwartym Polsatu. Wyścigi będą transmitowane na żywo w Polsacie Sport i Polsacie Sport Extra, w tym również w jakości High Definition.
Poprzednia umowa Polsatu na prawo do pokazywania wyścigów Formuły 1, wygasła wraz w końcem poprzedniego sezonu. Stacja przez długi czas negocjowała nowy kontrakt z firmą MP &amp; Silva, która jako pośrednik nabyła w ubiegłbym roku licencję do F1.
Nowy sezon zainauguruje wyścig o Grand Prix Australii, który odbędzie się w niedzielę 16 marca o godzinie 7 czasu polskiego. Dwa tygodnie później karuzela F1 przeniesie się do Malezji.

http://www.sportowefakty.pl/formula-1/424067/formula-1-w-polsacie
 
wojcirej 2K

wojcirej

Użytkownik
Kwalifikacje
Kimi Raikkonen - Kevin Magnussen @1,89 marathonbet ⛔ 12-4 nie ten człowiek
Spróbuję zagrać w stronę rutynowanego Fina. Doświadczenie w tym zestawieniu może mieć niebagatelne znaczenie. Kimi doskonale pamięta jeszcze czasy z sezonu 2008, kiedy to w życie wszedł zakaz używania systemu kontroli trakcji, co poskutkowało zmniejszeniem przyczepności, szczególnie na tylnej osi. Dlaczego o tym wspominam? Otóż sytuacja w tym sezonie po rewolucyjnych zmianach jest bardziej podobna niż się wydaje. Bowiem ponownie strata docisku na tylnej osi jest duża w porównaniu do poprzedniego sezonu i trzeba ostrożnie dozować gaz do dechy, żeby czasem nie wykręcić bączka przy wyjściu z któregokolwiek zakrętu. A tor jest kręty, jeden zakręt natychmiast przechodzi w drugi, ściany na dodatek są blisko, więc taki bączek może od razu wyeliminować z dalszej rywalizacji. Tak jak już wspomniałem, dla Kimiego, który nieco jednak cieniuje w ten weekend, nie jest to nowa sytuacja i jadąc na limicie jestem skłonny mu na tyle zaufać, że upora się z debiutującym Duńczykiem, który jednak mimo sukcesów w WSbR będzie musiał zmierzyć się z nową rzeczywistością i to od razu w topowym zespole. Przykład Pereza z poprzedniego sezonu daje nieco światła na to, w jakiej sytuacji jest w tej chwili Kevin. Słówko jeszcze o czasach z dwóch pierwszych sesji treningowych. Różnice między panami były minimalne, patrząc na całościowy czas. Patrząc jednak na międzyczasy, Kimi zyskiwał w sumie ok 0,4 sekundy na okrążeniu w pierwszych dwóch sektorach, które to właśnie zawierają typowe zakręty dla toru ulicznego. Stawka rekreacyjna. ;)
 
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Q\ Kimi Raikkonen - Fernando Alonso @1,45✅✅ Expekt Kimi wypadek...
Kimi na obecnym etapie sezonu ( czyli jego początku) odstaje od zespołowego partnera o ok. 0,8s. Do jutra w tej sytuacji nic nie powinno się zmienić. Domenicali przyznaje, że priorytetem Ferrari jest usunięcie problemów Fina związanych z jego bolidem. hmmm, zastanówmy się czy aby na pewno ?
Kimi już podczas testów znacznie ostawał od Alonso, nie zaliczył nawet symulacji wyścigu podczas gdy jego partner bez problemów pokonywał kolejne km, jestem sceptykiem co do teorii spiskowych ale czy na pewno Raikkonen nie jest obecnie testerem ?
Na jutrzejsze Q zapowiadane jest pojawienie się deszczu, w tych warunkach może zdarzyć się wszystko, jednak w tej parze dzięki deszczu Alonso może zyskać jeszcze większą przewagę, gdyż jak wiemy jest to jeden z najlepszych kierowców (jak nie najlepszy),który potrafi wykorzystać zmienne deszczowe warunki.
----------------------------------------------------------------------------------
W SP1 mogą dziać się różne dziwne rzeczy ze względu na to, że niektóre zespoły po prostu odpuszczą ten trening, bojąc się usterki przed samymi kwalifikacjami. Samo zdiagnozowanie problemu w niektórych przypadkach trwa 1h, a co dopiero ich naprawa, przypomnę, że pomiędzy SP1 a Q jest tylko 2h przerwy.
Zastanawiające są również czasy dzisiejszych treningów, szczególnie 2-giego a dokładnie czas Buttona,który uzyskał jako jedyny na pośredniej mieszance tracąc do Merca jedynie 0,8s. Różnica mieszanek wynosi ok. 2s!
Mclaren zapierał się, że znacznie odstaje od Mercedesa nawet do 1s ale czy to na pewno jest prawda ? i nie Button nie ma tu szans na PP ?
 
P 402

plastelina

Użytkownik
exp
GP Australii 2014
Top 6
Vet @ 2,25

plotki o śmierci RB okazały się mocno przesadzone ;), przyzwoite tempo, zero problemów z autem, ciężko nie dać 50% na top6
 
rajdowiec75 1,8K

rajdowiec75

Użytkownik
Spora większość bukmacherów internetowych i wszystkie naziemne już wystawiły pełną ofertę na poranne kwalifikacje, beciwa przeanalizowane, zainwestowane, zatem można opublikować swoje propozycje na inauguracyjne kwalifikacje do GP Australii ;)

Zacznę od tego, że głośno mówi się o tym, iż to ten drugi trening będzie najbardziej miarodajny ze względu na to, że ponoć większość stajni ma opuścić 3 trening w obawie przed potencjalnymi usterkami, które mogłyby uniemożliwić start w kwalifikacjach. Poza Lotusem i Caterhamem, które powinny, a nawet muszą wykorzystać tą godzinną sesję do nadrobienia zaległości z poprzednich wolnych sesji treningowych. Szacuje się, że wymiana jednostek napędowych w przypadku konieczności wymiany po 3 treningu w zespołach mogłaby potrwać od 6 do nawet 18 godzin, a jak wiemy od końca 3 treningu do początku sesji kwalifikacyjnej ekipy mają zaledwie 2h na poprawki w bolidach.

Pierwsze kwalifikacje więc ostrożnie z typami, sucharów wstawiał nie będę. Więcej lub ciekawsze h2h w kolejnych GP, gdy będzie więcej wiadomo, Oby obyło się bez deszczu w kwalifikacjach i awarii, a sądzę, że będzie bez większych niespodzianek.


:idea: Sahara Force India vs Scuderia Toro Rosso @1.45 Sbobet/Betsson/Bwin ⛔ 7-6, 140 tysięcznych sekundy Vergne szybszy od Hulkenberga, Toro Rosso wszystkich zaskoczyło, Renault nagle zaczyna jeździć na poziomie Mercedesów. Kwiat w debiucie wchodzi do Q3, szok.

Jak dla mnie bet kwali. Czasy, jednostki napędowe, kierowcy i przebieg – wszystko na korzyść hinduskiego zespołu miliardera Vijaya Maliji. Mercedesy kontra Renault, póki co jedynie Red Bull wygląda na takich, którzy powoli ogarniają temat związany z silnikami, ale oni mają przede wszystkim A. Neweya. Przebieg na testach to przepaść między tymi zespołami, pod tym względem SFI na 2 pozycji, STR na 8. Czasy czy to w Bahrajnie czy w Jerez, a nawet tutaj w drugim treningu również na korzyść Force India. W 2012 i 2013r, SFI dwa razy przed STR w kwalifikacjach. Scuderia Toro Rosso przeliczyła się z tą zmianą jednostek z Ferrari na Renault i na początku zapłaci za to dużą cenę. Kierowcy – Sergio Perez &amp; Nico Hulkenberg vs Jean Eric Vergne &amp; Daniił Kwiat. W tej kwestii kolejna przepaść, dwaj bardzo utalentowani młodzi, z perspektywami na przyszłych mistrzów F1, wg mnie najlepszy duet w tym sezonie jeśli chodzi o kierowców kontra niczym nie wyróżniający się przeciętny kierowca i niedoświadczony młody na razie pay driver, zaznaczam na razie pay driver mimo, że wygrał serię GP3 to jednak jest to jeszcze dwa poziomy niżej niż F1 i musi jeszcze nabrać sporo doświadczenia żebym zaczął go doceniać.


:idea: Fernando Alonso vs Kimi Raikkonen @1.5 Interwetten (największy w sieci) ✅ 5-12

Skoro płacą @1.5 a reszta @1.3 no to trzeba przyłożyć. Tutaj skłania mnie kilka czynników. Pierwszy to długoletnia współpraca na linii Alonso-Stella, wiedzą co w trawie piszczy nawet mimo, że F14 to zupełnie nowa konstrukcja. Kimi wraca do Ferrari po długiej przerwie, jego inż. wyścigowym zostaje Antonio Spagnolo, zanim znajdą wspólny język będzie musiało minąć kilka dobrych GP, czasy Alonso były lepsze w Bahrajnie, są lepsze w dwóch pierwszych wolnych treningach i to sporo. Obaj zapowiadają walkę w jutrzejszych kwalifikacjach o czołowe lokaty, jednak ja w tej wewnętrznej walce kierowców Scuderii Ferrari widzę wyżej Hiszpana. Amen

:idea: Jean Eric Vergne vs Daniil Kwiat @1.40 Interwetten (największy w sieci) ✅ 6-8

Tutaj nie wdawałbym się w szczegóły jak wyglądały czasy między tymi kierowcami podczas testów. Za Francuzem przemawia doświadczenie i obeznanie z torem. Dla niego jest to jeden z ulubionych torów. Kwiat jeszcze nie miał okazji tutaj wcześniej podróżować, jest świeży i raczej w debiucie nie poskłada lepszego czasu od partnera z zespołu STR Dietricha Mateschitza. Nie wykluczone, że z czasem będzie robił lepsze czasówki, ale musi upłynąć pewien czas.

:idea: Jules Bianchi vs Max Chilton @1.40 Interwetten (największy w sieci) ⛔ 18-17, Oczywiście pech Bianchiego spowodował, że Chilton znalazł się przed nim. Na 8 min przed końcem Q1 lunął deszcz, a wtedy nawet nie było po co wyjeżdzać na tor, bo wcześniej pokonali kilka okrążeń na miękkiej mieszance.

Mógłbym się tutaj powtarzać, że Brytyjczyk to pay driver i tylko dzięki wsparciu ojca zasiada w Marusii, ale po co. Bianchi jest lepszym kierowcą zdecydowanie i jeżeli nie będzie żadnej niespodziewanej awarii w bolidzie sympatycznego Francuza to nie widzę najmniejszej szansy dla Cziltona w pojedynku ze swoim timmejtem. Bianchi jest w stanie zrobić fastest lap o sekundę lepszy od Maxa na każdym torze w kalendarzu.


:idea: Felipe Massa vs Sergio Perez @1.37 Goldbet ✅ 9-16

Ameryka Południowa vs Ameryka Północna. Williams vs Force India. Mercedes vs Mercedes. Jednak to Williams lepiej spisywał się podczas przedsezonowych testach. W wyścigu może być roznie, natomiast w kwalach na pojedynczym okrazeniu Massa powinien być szybszy od Checo. W 2012 i 13r. Brazylijczyk szybszy od Meksykanina w Q. W obu treningach lepsze czasy, rano nie powinno być inaczej.



:idea: Fernando Alonso vs Sebastian Vettel @1.66 Sbobet ✅ 5-13

U Red Bulli kiełkuje poprawa, ale jeszcze to nie jest to. Mimo, że są znacznie szybsi w zakrętach od reszty stawki, to tracą do ok. 0.8s na prostych. Ferrari lepiej spisywało się na testach, wg ekspertów nieco się maskowali, ale wyniki w Australii pokazują, że jest forma. Alonso póki co osiąga bdb i co najważniejsze czasy lepsze od Red Bulli. W ekipie Ferrari wyważony spokój, są pewni swego, w ekipie Milton Keynes zgoła odmienna sytuacja, chociaż już te wyniki jak napisałem nie są tak słabe jak w czasie testów. RBR z czasem się będzie rozkręcał, ale na tę chwilę myślę, że Ferrari jest mocniejsze.



Pierwsze kwalifikacje więc ostrożnie z typami, więcej lub ciekawsze h2h w kolejnych GP, gdy będzie więcej wiadomo, Paddy Power, Tipico i bet365 jak zwykle dały ciała jeśli chodzi o H2H, ale trzeba się przyzwyczaic że ich oddsmakerzy nie mają pojecia o F1.


Życzę wszystkim udanego i pełnego niezapomnianych emocji sezonu 2014 :!:
 
E 0

ernix

Użytkownik
Wyścig
Head-to-Head Sutil/Gutierrez Typ: Adrian Sutil (GER/Sauber) 1.50
Sutil pozycja startowa 14 Gutierrez (19-5) 22 ostatnia pozycja startowa -5 pozycji za wymianę skrzyni biegów. Sutil jako kierowca z większym doświadczeniem i wynikami powinien poradzić sobie w rywalizacji z Gutierrez&#39;em startującym z ostatniej pozycji.
Head-to-Head Massa/Bottas Typ: Felipe Massa (BRA/Williams) 1.40
Sytuacja jak wyżej z różnicą Massa pozycja 9 Bottas (10-5) 15.
 
abraxas 3,2K

abraxas

Forum VIP
Kto z Was jeszcze nie zna dokładnych zmian w przepisach polecam efekciarski filmik RedBulla:
http://www.youtube.com/watch?v=hFHmYFlbFn8
Dzisiejsze kwalikacje dostarczyły sporych emocji. Bezapelacyjną sensacją takie odrodzenie się Redbulla, świetna sesja dla Riccardo. Sądzę, że będzie on często przed swoim kolegą z zespołu w czasówkach.
Jutro szykuje nam się bezdeszczowy wyścig przy dość niskich temperaturach więc kłopoty z przegrzewaniem powinny być mniejsze, a bolidy już nie wyglądają tak strasznie jak podczas testów (oprócz Lotusa) gdzie nie mogły dokończyć okrążenia instalacyjnego.
Sklasyfikowany: Vettel - NIE @3,5✅✅ Bet365
Kurs zdecydowanie przesadzony, jak pisałem wyżej Redbull uczynił tu krok milowy ale dziś problemy dotknęły Vettela. Wystąpiły problemy z mocą silnika przez kłopoty z oprogramowanie. W tym sezonie za każdy system samochodu odpowiada inne oprogramowanie (w zeszłym sezonie było to jedno opragramowanie na cały bolid opracowane przez Mclarena), więc ma się co psuć. Vettel przez to startuje w środku stawki, w której może się w pierwszym zakręcie po starcie zagotować. Dodam jeszcze, że Seb nie dokonał swoim bolidem w tym roku jeszcze symulacji wyścigu, jeśli jutro dojedzie do mety będzie to jego wielki wyczyn, ale ja nie liczę na to.
 
Otrzymane punkty reputacji: +32
G 20

goldeverest

Użytkownik
Czas na pierwszy typ w tym sezonie. Szukam już od wczoraj błędów bukmacherów w ofercie na jutrzejszy wyścig i bardzo ciężko coś znaleźć z przyzwoitym kursem. Bukmacherzy dobrze wiedzą o zmianach w przepisach i nie ryzykują z ofertą. Znalazłem ciekawy zakład w Fortunie

F1 GP Australii-sklasyfikowany
Kvyat D. TAK 2,17
Kvyat to tegoroczny debiutant w F1 gościu ma dopiero 19 lat a już startuje w tak prestiżowych wyścigach. Widać że świetnie sobie radzi jak na debiutanta. Jego wyniki:
1 trening:13
2 trening:16
3 trening:11
Kwalifikacje:8 miejsce
W dodatku przed sezonem sporo wyjeździł i myślę że dobrze zapoznał się z bolidem.Przed wyścigiem 8 miejsce to dobre miejsce by walczyć o czołową ,,3&quot; Dostawcą silników dla Toro Rosso jest Renault firma nie ma doświadczenia w systemie KERS ale jak widać inżynierowie dopracowali bolid który nadaje się do jazdy. Bałem się że Red Bulle podrzucą Toro Rosso jakiś szmelc który u nich się nie sprawdza no ale na szczęście tak się nie stało. Gram ten typ lekko 2/10 wiadomo młody pierwszy raz pojedzie, emocje będą o błąd łatwo. Wyścig ukończy nawet jeśli na ostatnim miejscu to i tak należą się gratulacje że mimo tak młodego wieku ściga się z mistrzami w tak prestiżowych wyścigach.
 
Otrzymane punkty reputacji: +2
kubarks 5,4K

kubarks

Użytkownik
Daniel Ricciardo został po badaniu technicznym wykluczony z wyników Grand Prix Australii. Sędziowie wykryli, że bolid Red Bull pobierał momentami więcej paliwa niż powinien. Tegoroczne bolidy mają czujnik przepływu paliwa. Ogranicza on zużycie do 100kg na godzinę.
Dokładne zapisy w regulaminie technicznym F1 dotyczące tej sytuacji:
5.1.4 Fuel mass flow must not exceed 100kg/h.
5.1.5 Below 10500rpm the fuel mass flow must not exceed Q (kg/h) = 0.009 N(rpm)+ 5.5
Limit przepływu, wygląda więc jak na grafice poniżej. Przy określonych obrotach silnik może pobierać określoną ilość paliwa. W RB10 limit był wiele razy w trakcie wyścigu przekraczany.

Oznacza to, że Kevin Magnussen awansował na druga pozycję, a Jenson Button trzecią. Sergio Perez awansował do punktowanej dziesiątki. Zaktualizowane wyniki znajdziecie poniżej. Pozostali zawodnicy również przesunęli się o 1 pozycję wyżej.
Wcześniej sędziowie zdecydowali o nieprzyznawaniu żadnej kary Kamui Kobayashiemu za staranowanie Felipe Massy na starcie wyścigu.
Japończyk podczas dojazdu do pierwszego zakrętu nie wyhamował uderzając w Felipe Massę i zakończył tym samym wyścig. Jak się okazało, przyczyną kolizji była usterka hamulców w Caterhamie CT05 Kobayashiego, przez co kierowca uniknął jakichkolwiek sankcji, ponieważ wydarzenia z pierwszego okrążenia nie były spowodowane z jego winy.
za http://www.f1fanclub.pl/2014/03/daniel-ricciardo-zdyskwalifikowany.html
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom