>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE!<<<

Testy przedsezonowe 2009/10

Status
Zamknięty.
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Za nami pierwszy dzień testów.​

Circuito Permanente de Jerez tym razem gościł młodych kierowców - zawodników mających na swoim koncie nie więcej niż 2 starty w GP.
Testy &quot;wygrał&quot; przedstawiciel Williamsa - 24-letni Hiszpan - Andy Soucek.
Młody kierowca to zeszłoroczny zwycięzca Formuły 2 gdzie nei dał najmniejszych szans rywalom, deklasując ich w większości statystyk.
Wygrywał 7 razy, 11 razy stawał na podium i punktował w 13 wyścigach z rzędu.
Warto zapamiętać tego zawodnika gdyż, jeśli dostanie szansę startu w przyszłym sezonie, może sprawić kilka niespodzianek.

Hiszpan w czasie wczorajszych testów przejechał okazałą liczbę, 87 okrążeń co daje blisko 400 kilometrów. Uzyskał Czas 1:19:168 i wyprzedził następnego kierowcę o 0,201 s.
2 czas osiągnął rok młodszy Brytyjczyk - Paul di Resta. Warto zauważyć, że młody tester Force India miał okazję do rywalizacji z inny testerem tej samej stajni.
Do południa za kierownicą VJMO2 siedział Amerykanin John Hildebrand(21) a na drugą połowę testów nastąpiła zmiana. Czasy obydwu kierowców różniły się o przeszło sekundę co dobrze wróży starszemu z tej dwójki.
Paul nie ukrywa z resztą swoich aspiracji. Chce dołączyć do któregoś z zespołów już w przyszłym sezonie - na razie, najprawdopodobniej jako kierowca testowy.
Słabo we wczorajszych testach wypadł Brendon Hartley. Rywal Algersuariego tym samym znacząco zmniejszył swoje szanse na stanowisko 2 kierowcy Toro Rosso.

Jak będzie dziś? Powinniśmy dowiedzieć się już niebawem.
Póki co przedstawiam pełną listę wczorajszych wyników.

 
igorini 12

igorini

Użytkownik
Soucek zaprezentował się serio nieźle, di Resta bolidem Force India też dobra robota, wczoraj Paffett pokazał, że ma już jakieś doświadczenie, dziś ostatni dzień testów, więc może jakieś zaskoczenie?
 
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Soucek zaprezentował się serio nieźle, di Resta bolidem Force India też dobra robota, wczoraj Paffett pokazał, że ma już jakieś doświadczenie, dziś ostatni dzień testów, więc może jakieś zaskoczenie?
Rzeczywiście.
Wczorajszy występ Paffetta robił wrażenie. Czas, który osiągnął Soucek pobity o blisko pół sekundy.
Jednak w przypadku tego 28 latka to nie zaskoczenie... z takim doświadczeniem musiał być wyróżniającym się kierowcą. Jestem przekonany, że i dziś osiągnie(osiągnął ;) ) jeden z najlepszych rezultatów mimo, że ponownie jedzie na zmianę z Oliverem Turveyem.
2 był Hulkenberg. Mimo, że stracił do Peffetta sporo to zbliżył się do wczorajszych najlepszych wyników i tym samym potwierdził, że decyzja Williamsa o jego zatrudnieniu nie była taka zła ????
Ponownie, dobrze zaprezentowali się Ricciardo i di Resta.
Kierowcy, nowej stajni Roberta znów rozczarowali. Po wczorajszym przeciętnym występie Bertranda Baquette dziś za kierownicą usiadł Ho-Pin Tung a zmienił go mocny kandydat do fotela drugiego kierowcy w Manorze lub Renault - Lucas di Grassi. Obaj zawiedli - szczególnie Chińczyk, który stracił do Gary&#39;ego ;) blisko 2,8 sekundy.
25 letni Brazylijczyk od początku nie wzbudzał mojego zaufania... teraz jestem pewien i nie żałuje, że nie umieściłem go w gronie potencjalnych kierowców francuskiego koncernu. Jeśli go zatrudnią - będzie to duży błąd.

oto wyniki drugiego dnia testów:





Trzeci dzień testów:

Dość mocno spóźniony opis 3 dnia testów w Andaluzji.
W testach jakie odbył się 3 grudnia zeszłego roku, klasę i dominację nad rywalami potwierdzili przede wszystkim:
Daniel Ricciardo - zwycięzca z najlepszym czasem całych testów
oraz Paul di Resta i Gary Paffet, którzy po raz kolejny znaleźli się w czołówce.
Ten pierwszy ponownie dzielił się bolidem z młodym Amerykaninem Hildebrandem i znów udowodnił swoją wyższość.
Kolejny beznadziejny występ zaliczyli Hartley - który jak wiadomo nie będzie siedział w tym sezonie za kierownicą bolidu Toro Rosso i Ho-Pin Tung który NA SZCZĘŚCIE nie będzie partnerował Robertowi


 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Już w poniedziałek na torze Cheste pod Walencją rozpoczną się pierwsze tej zimy grupowe przedsezonowe testy zespołów F1. Na testy te, które potrwają do 3 lutego wybiera się 7 z 13 tegorocznych ekip. Cała siódemka przywiezie tegoroczne modele swoich aut.
Na testach pod Walencją pojawią się: Ferrari, Mercedes, McLaren, Renault, Sauber, Toro Rosso i Williams. A oto składy zespołów na te testy:
Ferrari:
1 lutego: Felipe Massa
2-3 lutego: Fernando Alonso
Mercedes GP:
1 lutego: Nico Rosberg (rano), Michael Schumacher (po południu)
2 lutego: Nico Rosberg
3 lutego: Michael Schumacher
McLaren-Mercedes:
1 lutego: Gary Paffett (tester)
2 lutego: Lewis Hamilton
3 lutego: Jenson Button
Renault:
1 lutego: Robert Kubica
2-3 lutego: nie wiadomo
Sauber-Ferrari:
1 i 3 lutego: Pedro de la Rosa
2 lutego: Kamui Kobayashi
Toro Rosso-Ferrari:
1-2 lutego: Sebastien Buemi
3 lutego: Jaime Alguersuari
Williams-Cosworth:
1-2 lutego: Rubens Barrichello
3 lutego: Nico Hulkenberg

Kolejne testy odbędą się w dniach 10-13 lutego na torze w Jerez. Wówczas do testujących już 7 ekip dołączą kolejne trzy: Force India, Virgin i Red Bull.
Po 4 dniach odpoczynku ponownie w Jerez zawyją silniki samochodów F1. Kolejna tura potrwa od 17 do 20 lutego. Wówczas do testujących już 10 ekip ma dołączyć stajnia Lotus.
Finał tegorocznego sezonu testowego będzie miał miejsce na torze Catalunya, który jest położony w miejscowości Montmelo, kilka kilometrów od stolicy Katalonii - Barcelony. To właśnie w tym miejscu na początku maja odbędzie się kolejna edycja GP Hiszpanii.
Testy na torze Catalunya zaplanowano w dniach 25-28 lutego. Podobno na testach tych ma już uczestniczyć dwunasty zespół - Campos Meta 1.
Amerykańska stajnia USF1 będzie testować na torze w Alabamie, ale kiedy konkretnie, nie wiadomo.
 
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Pierwszy dzień testów W Walencji

Pierwsze tegoroczne testy grupowe rozpoczęte! 1 lutego na torze w Walencji stawiło się siedem ekip. Zawodnicy mieli okazję jeździć w bardzo dobrych warunkach.
Było słonecznie, temperatura toru nie przekraczała 20 stopni a powietrza wahała się od 10 do 15.
Największy powód do zadowolenia miał Felipe Massa - Brazylijczyk, który ciągle wraca do formy po wypadku na Węgrzech przejechał najwięcej okrążeń i osiągnął czas 1:12,574.
Były wicemistrz świata nie krył swojego podekscytowania w rozmowie z dziennikarzami:
Felipe Massa
„Jestem zadowolony z tego jak przebiegł dzisiejszy dzień. Pracowaliśmy bardo dobrze i przejechaliśmy sporo kilometrów bez żadnych problemów. Pierwsze wrażenia z bolidu są bardzo pozytywne: jest łatwiejszy w prowadzeniu niż F60, możemy lepiej pracować nad ustawieniami, i co najważniejsze ma większą przyczepność, co sprawia, że jest jeszcze przyjemniejszy w prowadzeniu. Oczywiście jest jeszcze zbyt wcześnie, ale to dobry początek. Najszybsze okrążenie? To nic nie znaczy, ale zawsze dobrze jest być na prowadzeniu! Jestem również zadowolony z samego siebie. Wspaniale jest wrócić na tor razem z innymi i widzieć, że nic się nie zmieniło. Przejechałem przeszło 100 okrążeń i mógłbym wykonać jeszcze 100 z fizycznego i mentalnego punktu widzenia.”
W poniedziałkowych testach, był jednak większy bohater od Massy - również powracający po przerwie - w tym wypadku rezygnacja z &quot;zakończenia kariery&quot; - Michael Schumacher.
Red Baron zasiadł w swoim nowym bolidzie po południu i od razu udowodnił, że będzie się trzeba z nim liczyć.
Przejechał niewiele więcej od swojego partnera z zespołu - jakże utalentowanego Nico Rosberga a udało mu się &quot;wyśrubować&quot; lepszy czas.
Michael Schumacher
„To był idealny pierwszy przejazd bolidu. Czułem się bardzo wygodnie i miałem wrażenie, że wszystko jest bardzo naturalne. Było tak jak na początku mojej kariery w 1991 roku, gdy na pierwszym okrążeniu pomyślałem – wow to było naprawdę szybkie- potem na drugim kółku byłem pod dużym wrażeniem. Znowu czuję się jak młody chłopak i sprawia mi to przyjemność. Zrobiliśmy dzisiaj dobrą robotę, wykonując kilka kontrolnych przejazdów, a najważniejszą rzeczą jest to, że bolid nie zawodził. Nico i ja przejechaliśmy 79 okrążeń, to była fantastyczna praca ze strony zespołu.”
Najbardziej interesująca nas rzeczą była postawa Roberta. Kubica przejechał 69 okrążeń i osiągnął najgorszy - 8 czas.
Nie należy jednak wziąć pod uwagę, że Polak jeździł bardzo ciężkim bolidem - choć nie chciał zdradzić ile ważył pojazd, możemy przypuszczać, że był najcięższy z całej stawki.
Robert Kubica
„Mój pierwszy dzień testów R30 przebiegł dobrze. Mieliśmy wiele rzeczy do sprawdzenia w bolidzie, żeby dowiedzieć się czy części są wytrzymałe, a wszystko przebiegło bez większych problemów. Jutro zaczniemy pracę nad balansem i będziemy próbowali zrozumieć nieco bardziej auto. Węższe opony bez wątpienia mają wpływ na bolid, ale ciężko mi to oceniać, gdyż po raz pierwszy prowadziłem R30. Ogólnie sądzę, że opony te sprawią, że auto będzie bardziej podsterowne na szybkich zakrętach.”
We wtorek kolejny dzień testów i po raz kolejny jeździć będzie nasz rodak.
Możemy się cieszyć, w końcu nie od dziś wiadomo, że to jeden z najlepiej dogadujących się z inżynierami zawodników. Jeżeli tylko mechanicy Renault będą potrafili zrozumieć jego intencję możemy oczekiwać bardzo dobrego bolidu na sezon 2010.


 
K 1,2K

kukla

Forum VIP
Drugi dzień testów W Walencji

Drugi dzień po raz kolejny przebiegał pod dyktando dwóch zespołów.
Najlepszy czas, ponowie osiągnął Massa a o blisko 0.3 sekundy zanim zameldował się kierowca Saubera - tym razem młody Kamui Kobayashi.
Brazylijczyk wyśrubował swój wczorajszy czas o 0,8 sekundy

Zespół Renault dzisiaj ponownie kontynuował prace z Robertem Kubicą. Polak drugiego dnia testów w Walencji przejechał pokaźną liczbę 119 okrążeń.

Robert Kubica
„Po sprawdzeniu systemów bolidu wczoraj, dzisiaj spędziliśmy dzień na zrozumieniu auta trochę lepiej, chcieliśmy zwłaszcza zobaczyć jak zachowuje się balans bolidu przy zmianie ustawień” mówił po teście Robert Kubica. „Jest inaczej niż do tego przywykliśmy, więc ważne było dobre zapoznanie się z tym jak auto się zachowuje. Wykonaliśmy jeden bardzo długi przejazd, który przebiegł całkiem dobrze, bez żadnych problemów technicznych, co jest dobrą oznaką niezawodności.”
Jutro, trzeci i ostatni dzień testów w Walencji. Wśród kierowców nastąpią spore zmiany. Za kierownicę R30 usiądzie Witalij Pietrow - nowy partner Roberta, w Mercedesie cały dzień jeździć będzie Michael Schumacher, w Toro Rosso po raz pierwszy zobaczymy Jaime Algersuariego, a do C29 wróci Pedro de la Rosa&gt; Zmiana nastąpi również w Williamsie, w którym Rubensa Barrichello zmieni Nico Hulkenberg.
Największą jednak atrakcją jutrzejszego dnia będzie pojawienie się na torze Fernando Alonso.


 
snajper 322

snajper

Forum VIP
Podsumowanie testów przedsezonowych 2010​


Walencja Dzien 1

Dziś rozpoczęły się pierwsze tej zimy grupowe testy ekip F1. W tym tygodniu testy odbywają się na torze Cheste pod Walencją. Pierwszego dnia najlepszy czas uzyskał Felipe Massa z ekipy Ferrari. Drugie miejsce zajął Pedro de la Rosa z BMW Sauber a trzecie Michael Schumacher. Robert Kubica zakończył pierwszy dzień jazd próbnych na ostatnim miejscu. Pod sam koniec dnia doszło do wywieszenia jedynej czerwonej flagi. Spowodował ją Rubens Barrichello w samochodzie Williams-Cosworth.
więcej


Walencja Dzien 2


Drugiego dnia testów w Cheste ponownie najlepszy okazał się Felipe Massa. Wynik [1:11.722s] ten Brazylijczyk uzyskał w pierwszej godzinie testów. Tuż za kierowcą Ferrari uplasowali się Kamui Kobayashi z Saubera i Lewis Hamilton. Robert Kubica był 4 na 7 kierowców. Polak spowodował też wywieszenie jedynej w tym dniu czerwonej flagi. Krakowianin testował dziś w czarnym kasku, podobnie jak Felipe.
więcej


Walencja Dzien 3

Trzeciego i ostatniego dnia testów w tym tygodniu w Cheste ponownie najszybszy okazał się kierowca ekipy Ferrari. Tym razem był nim jednak Fernando Alonso, który poprawił wczorajszy wynik Massy. Drugie miejsce zajął Pedro de la Rosa z Saubera a trzecie Michael Schumacher. W trakcie testów doszło ponownie tylko do wywieszenia jednej czerwonej flagi. Debiut Hiszpana obserwowało na torze ponad 35 tysięcy fanów.
więcej

Jerez Dzien 1

Pierwszy dzień testów w Jerez zgodnie z przewidywaniami upłynął pod znakiem deszczu. Tor był suchy jedynie przez 50 pierwszych minut testów. Kto wtedy zdecydował się wyjechać na oponach typu slick, ten wygrał. Padło na Nico Rosberga z ekipy Mercedes GP, który wyprzedził Sebastiana Buemi z Toro Rosso i Nico Hulkenberga z ekipy Williams. W trakcie dnia doszło do wywieszenia dwóch czerwonych flag, ale wydarzeniem dnia był oficjalnych debiut trzech nowych aut, w tym oficjalna prezentacja na torze w Jerez modelu Red Bull RB6.
więcej

Jerez Dzien 2

Kamui Kobayashi zwyciężył drugiego dnia testów w Jerez. Japończyk uzyskał wynik 1:19.950s pod sam koniec testów. Drugie miejsce zajął Sebastien Buemi, a trzecie Jenson Button. Robert Kubica w gronie 10 kierowców zajął 8. pozycję. Czwartek był idealnym dniem do testów. Było słonecznie i przede wszystkim sucho, nie licząc małej mżawki o poranku. W trakcie dnia byliśmy świadkami trzech nieplanowanych przerw w testach. Dwie pierwsze w porannej sesji i ostatnia na sam koniec jazd próbnych.
więcej

Jerez Dzien 3

Wyniki trzeciego dnia testów rozstrzygnęły się już w pierwszej godzinie. Wszystko oczywiście z powodu deszczu. Suchy tor o poranku najlepiej wykorzystał Jaime Alguersuari i to on z nowym rekordem [1:19.919s] toru Jerez wg. przepisów technicznych na sezon 2010 wygrał dzisiejsze testy. Drugie miejsce zajął jego rodak Pedro de la Rosa, a trzecie Adrian Sutil. W trakcie piątkowych testów odnotowano wywieszenie aż 4 czerwonych flag.
więcej

Jerez Dzien 4

Czwartego i ostatniego dnia testów w Jerez najlepszy czas uzyskał Lewis Hamilton. Mistrz świata z 2008 roku w ostatnich minutach testów osiągnął najlepszy wynik tegotygodniowych jazd próbnych - 1:19.583s. Drugie miejsce zajął Adrian Sutil z Force India, a trzecie Rubens Barrichello z Williamsa. Robert Kubica był 4. Wreszcie reprezentatywne wyniki uzyskał kierowca ekipy Virgin F1 Racing. W trakcie dnia byliśmy świadkami wywieszenia trzech czerwonych flag.
więcej

Jerez Dzien 5


Po 4 dniach przerwy wznowiono testy w Jerez. Pierwszego dnia trzeciej tury przedsezonowych grupowych testów najlepszy czas dnia wykręcił Sebastian Vettel z ekipy Red Bull - 1:22.593s. Drugie miejsce przypadło Lewisowi Hamiltonowi, a trzecie Felipe Massie. W sumie w środę testowało 11 ekip, a po torze jeździło 12 kierowców [2 nominowała stajnia Force India]. Zgodnie z prognozami pogody nawierzchnia toru była dziś regularnie zraszana, choć udało się wykonać trochę jazd po w miarę suchym asfalcie. W trakcie dnia wywieszono 5 czerwonych flag.
więcej

Jerez Dzien 6

Szóstego dnia testów w Jerez pogoda znów dała się we znaki wszystkim ekipom. Deszcz już od rana przeszkadzał ekipom w przeprowadzeniu właściwych jazd. Ale i w takich warunkach trzeba testować. Z 12 jeżdżących w czwartek kierowców na mokrym asfalcie najlepszy czas dnia uzyskał Rubens Barrichello z Williamsa. Wynik 1:27.145s jednak nikogo nie powala na kolana. Drugie miejsce zajął Witalij Pietrow z Renault a trzecie Sebastian Vettel z Red Bulla. W trakcie testów 4-krotnie wywieszano czerwoną flagę.
więcej

Jerez Dzien 8

Ósmego i zarazem finałowego dnia testów w Jerez sypnęło rekordowymi wynikami. Wczorajszy najlepszy rezultat Marka Webbera dziś okazałby się dopiero 4. czasem. Słoneczne i suche warunki w Andaluzji wykorzystał najlepiej Jenson Button, który osiągnął wynik 1:18.871s. Drugie miejsce zajął Robert Kubica a trzecie Kamui Kobayashi. W sobotę testowało 11 kierowców z 11 zespołów, a w trakcie dnia 4 razy wywieszano czerwoną flagę.
więcej

Barcelona Dzień 1

Pierwszego dnia ostatnich przedsezonowych testów na torze Catalunya w Montmelo najlepszy czas wykręcił Mark Webber. Jego czas to 1:21.487s. Drugie miejsce zajął kierowca Williamsa - Nico Hulkenberg, a trzecie jego imiennik Rosberg z Mercedesa. Witalij Pietrow z Renault był 8. W sumie w Katalonii testowało 11 kierowców z 11 drużyn, w tym jeden oficjalny tester. W trakcie testów, które toczyły się na suchym torze byliśmy świadkami wywieszenia aż 6-ciu czerwonych flag.
więcej

Barcelona Dzień 2

Drugiego dnia finałowych tej zimy testów na torze Catalunya najlepszy czas uzyskał kierowca Williamsa - Nico Hulkenberg. Wynik Niemca to 1:20.614s. Drugie miejsce przypadło Fernando Alonso, a trzecie jego rodakowi Pedro de la Rosie. Robert Kubica był 9. W trakcie dzisiejszych jazd, które odbywały się po suchym torze wywieszono 4 czerwone flagi.
więcej

Barcelona Dzień 3

Trzeciego dnia testów na torze Catalunya deszcz znów dał o sobie znać. Co więcej nasilił się także wiatr. Przez pierwsze dwie godziny tor był suchy jak pieprz i te warunki najlepiej wykorzystał Nico Rosberg z Mercedesa, który wówczas symulował kwalifikacje. Jego wynik 1:20.686s był nieznacznie słabszy od wczorajszego Nico Hulkenberga z Williamsa. Drugie miejsce w sobotę zajął Sebastien Buemi z Toro Rosso, a trzecie Jenson Button. Witalij Pietrow był szósty. W trakcie testów wywieszono 5 czerwonych flag.
więcej

Barcelona Dzień 4

Czwartego i ostatniego dnia finałowych testów testów na torze Catalunya w Montmelo pod Barceloną najlepszy czas uzyskał Lewis Hamilton z McLarena. Wynik 1:20.472s to rekordowy wynik tegorocznych jazd próbnych w Katalonii. Drugie miejsce zajął Mark Webber z Red Bulla, a trzecie Felipe Massa. Robert Kubica zajął 9. miejsce. W trakcie dnia wywieszono 5 czerwonych flag, w tym aż 3 w ostatniej godzinie testów. Niedzielne jazdy próbne odbywały się na suchym torze.
więcej



Ekipy teraz skupiają się na pierwszym Grand Prix, które odbędzie się 14 marca w Bahrajnie. Jak zwykłe po jazdach testowych wiemy tyle co nic ???? Ciężko jest przewidzieć jaką formę prezentuję dany zespół. Ja jednak postanowię się trochę pobawić w przewidywanie. Obserwowałem większość część testów oraz czasy jakie wykonywali poszczególni kierowcy. Walka o czołowe lokaty powinna rozegrać się miedzy ekipami &quot;Wielkiej Czwórki&quot;, Ferrari, McLaren, RedBull oraz Mercedes. Szczególnie McLaren który można powiedzieć ze jeździł najrówniej. Większość osób zastanawiała się oczywiście jak poradzi sobie Michael Schumacher... Można powiedzieć że nie zapomniał jak się jeździ. Większość osób pewnie czeka na jakieś słowa o Renault. Według mnie jest dobrze ???? Robert Kubica jest zadowolony jak nigdy, motywacja w teamie jest ogromna, wszyscy liczą ze uda mi się wrócić na szczyt w czym ma pomóc nasz rodak. Muszę przyznać ze mogą być &quot;czarnym koniem&quot; tego sezonu. Robert ostatnio zdradził ze nie jeździł jeszcze z mała ilością paliwa, ba zespół przyznał nawet że na pierwsze Grand Prix przyjedzie z super dyfuzorem. Jak pokazał poprzedni sezon, ten element będzie kluczowy.

Reszta ekip powinna walczyć o środek stawki, wyjątkiem tutaj będą ekipy Lotusa, Virgin Racing, Campos Meta (problemy ze startem w tym sezonie). Są to nowe zespoły, które chcą się sprawdzić w tym elitarnym gronie. Sukcesom im nie wróże. Podczas testów mieli sporo problemów i myślę ze jeżeli jakiś kierowca z tych ekip dojedzie do mety, będzie sukcesem.
z ostatnich doniesień wynika, że pierwsza ekipa nie pojawi się na starcie w tym sezonie. Sporo mówi się o serbskim zespole o bardzo charakterystycznej dla nas Polaków nazwie, Stefan GP. Zespół ten wykupił projekt Toyoty i ma bardzo duże szanse na zastąpienie amerykańskiej ekipy.

Pozostaje nam już tylko odliczanie do Bahrajnu. A emocji będzie ciągle przybywać. Ekipy pracują w pocie czołowa żeby jeszcze poprawić bolid do perfekcji. Można się będzie spodziewać wojny na słowa w wywiadach oraz zagrywek pokerowych. A jak wiemy Robert Kubica jest bardzo dobrym pokerzystą i kto wie, czy to właśnie on tego decydującego asa wraz z Renault użyje na starcie Grand Prix Bahrajnu.
 
Status
Zamknięty.
Do góry Bottom