>>>BETFAN - TRIUMF BONUSA NAD BOOSTEM <<<<
>>> BETCLIC - ZAKŁAD BEZ RYZYKA DO 50 ZŁ + GRA BEZ PODATKU!<<<
>>> FUKSIARZ - ZERO RYZYKA 100% DO 50 ZŁ. ZWROT W GOTÓWCE!<<<

OPEL ASTRA III DIESEL Hatchback. Który z silników wybrać?

ptok7 4

ptok7

Użytkownik
Jak w temacie. Zdecydowałem, że kupię Astrę III Hatchback tylko proszę o pomoc która wersja jest najlepsza. Nie chciałem kupować z wyższą pojemnością niż 1,7 i zastanawiałem się czy taki czy mniejszy 1,3 ale przeczytałem gdzieś, że jest on na podzespołach marki ISUZU i teraz nie wiem czy to dobrze czy źle. A może warto większy silnik mimo tego, że opłaty są większe? Proszę o pomoc! ✅✅✅
 
daavid5 671

daavid5

Użytkownik
jeśli kupujesz używany to ten z mniejszym silnikiem raczej będzie mocno wyeksploatowany. Ja bym brał większy, chyba że będziesz pewien co do stanu mniejszego silnika.
 
holdenvxr8 24

holdenvxr8

Użytkownik
Jak w temacie. Zdecydowałem, że kupię Astrę III Hatchback tylko proszę o pomoc która wersja jest najlepsza. Nie chciałem kupować z wyższą pojemnością niż 1,7 i zastanawiałem się czy taki czy mniejszy 1,3 ale przeczytałem gdzieś, że jest on na podzespołach marki ISUZU i teraz nie wiem czy to dobrze czy źle. A może warto większy silnik mimo tego, że opłaty są większe? Proszę o pomoc! ✅✅✅
Silniki 1.7 to konstrukcja ISUZU bardzo dobre silniki, trwałe i ekonomiczne silniki 1.3 CDTI i 1.9 CDTI to silniki konstrukcji Fiata, wsyzstkie Diesle w Astrze III mają zasilanie wtryskiem Common rail. Przed zakupem musisz się dobrze zastanowić i obejrzeć dany egzemplarz. Samochód z silnikiem 1.9 powyżej 200 000 przebiegu to raczej odpuść sobie bo koszty serwisu silnika przyprawią cię o depresję, podobnie 1.3 ale ten bym odrzucił bo jest po prostu za mały do Astry mała moc mały moment obrotowy a spalanie podobne jak w większych jednostkach. Jeżeli chcesz diesela to tylko 1.7 pamiętaj że jest kilka wersji tego silnika chyba 100KM to najlepsza opcja zapewnia moc dynamikę i rozsądne spalanie. Pamiętaj jednak by dobrze dokonać oględzin auta nie patrz na bajery typu el. szyby lusterka klima i inne pierdoły, które w przyszłośći mogą tylko generować niepotrzebne koszty. Zobacz w jakim stanie jest silnik, blachy, podwozie. Musisz pamiętać że użytkowanie diesla to wyższe koszty serwisu niż benzyny. Szczególnie z zasilaniem CR, wtryski, pompa wysokiego ciśnienia, poza tym turbo, EGR, filtr DPF.
Pytanie czy jeździsz praktycznie tylko po mieście czy robisz też trasy?
Bo to ma znaczenie przy kupnie diesla . Jeśli w większości poruszasz się po mieście to dowiedz się czy auto ma filtr DPF, jeśli tak to lepiej nie bierz bo w ruchu miejskim będziesz miał sporo problemów z zapychaniem się DPFu.
Poza tym jeśli jeździsz krótkie odcinki drogi to zastanów się nad benzyną, jest tańsza w zakupie i serwisowaniu, jak robisz dłuższe trasy to bierz diesla 1.7, jak miasto i krótkie odcinki to przemyśl benzynę bo oszczędzisz na serwisie, przykładowo pompa wtryskowa BOSCHA do diesla kosztuje ok 3 tys. zł nowa regeneracja jest o połowę tańsza ale musi być to wykonane dobrze a nie zawsze tak jest. Krótkie odcinki drogi to zabójstwo dla deisla bo wykończysz turbosprężarkę.
Moja rada jest taka jak robisz też trasy to diesel 1.7-on jest ISUZU i to dobrze. Nie bierz 1.3 i 1.9 bo to FIATowskie g***.
Na miasto lepiej kup benzynę wydasz więcej na paliwo, ale mniej na naprawy, zadbanego diesla trudno trafić a koszty napraw są straszne, no chyba że dałbyś radę sam sobie zrobić co trzeba albo masz kogoś kto ci to zrobi &quot;po taniości&quot;.
 
esend 218

esend

Użytkownik
Silniki 1.7 to konstrukcja ISUZU bardzo dobre silniki, trwałe i ekonomiczne silniki 1.3 CDTI i 1.9 CDTI to silniki konstrukcji Fiata, wsyzstkie Diesle w Astrze III mają zasilanie wtryskiem Common rail. Przed zakupem musisz się dobrze zastanowić i obejrzeć dany egzemplarz. Samochód z silnikiem 1.9 powyżej 200 000 przebiegu to raczej odpuść sobie bo koszty serwisu silnika przyprawią cię o depresję, podobnie 1.3 ale ten bym odrzucił bo jest po prostu za mały do Astry mała moc mały moment obrotowy a spalanie podobne jak w większych jednostkach. Jeżeli chcesz diesela to tylko 1.7 pamiętaj że jest kilka wersji tego silnika chyba 100KM to najlepsza opcja zapewnia moc dynamikę i rozsądne spalanie. Pamiętaj jednak by dobrze dokonać oględzin auta nie patrz na bajery typu el. szyby lusterka klima i inne pierdoły, które w przyszłośći mogą tylko generować niepotrzebne koszty. Zobacz w jakim stanie jest silnik, blachy, podwozie. Musisz pamiętać że użytkowanie diesla to wyższe koszty serwisu niż benzyny. Szczególnie z zasilaniem CR, wtryski, pompa wysokiego ciśnienia, poza tym turbo, EGR, filtr DPF.

Pytanie czy jeździsz praktycznie tylko po mieście czy robisz też trasy?
Bo to ma znaczenie przy kupnie diesla . Jeśli w większości poruszasz się po mieście to dowiedz się czy auto ma filtr DPF, jeśli tak to lepiej nie bierz bo w ruchu miejskim będziesz miał sporo problemów z zapychaniem się DPFu.
Poza tym jeśli jeździsz krótkie odcinki drogi to zastanów się nad benzyną, jest tańsza w zakupie i serwisowaniu, jak robisz dłuższe trasy to bierz diesla 1.7, jak miasto i krótkie odcinki to przemyśl benzynę bo oszczędzisz na serwisie, przykładowo pompa wtryskowa BOSCHA do diesla kosztuje ok 3 tys. zł nowa regeneracja jest o połowę tańsza ale musi być to wykonane dobrze a nie zawsze tak jest. Krótkie odcinki drogi to zabójstwo dla deisla bo wykończysz turbosprężarkę.
Moja rada jest taka jak robisz też trasy to diesel 1.7-on jest ISUZU i to dobrze. Nie bierz 1.3 i 1.9 bo to FIATowskie g***.
Na miasto lepiej kup benzynę wydasz więcej na paliwo, ale mniej na naprawy, zadbanego diesla trudno trafić a koszty napraw są straszne, no chyba że dałbyś radę sam sobie zrobić co trzeba albo masz kogoś kto ci to zrobi &quot;po taniości&quot;.
Silnika 1.9 nie nazywałbym gównem. Moim zdaniem jest to przyzwoita konstrukcja cr wśród silników 4 cylindrowych. Do najlepszego, a mianowicie 2,2 hondy się nie równa, ale napisać że ***** to spooooora przesada. Kupując diesla cr trzeba liczyć się po prostu z kosztami przede wszystkim osprzętu (turbo, uklad wtryskowy). Takie silniki kupuje się tylko i wyłącznie gdy zna się historie serwisową auta (dobrze jak jest z polskiej sieci dystrybucyjnej).

Zgadzam się z kolegom wyżej, że egzemplarze z przebiegiem 200k km można sobie odpuścić.
 
holdenvxr8 24

holdenvxr8

Użytkownik
Silnika 1.9 nie nazywałbym gównem. Moim zdaniem jest to przyzwoita konstrukcja cr wśród silników 4 cylindrowych. Do najlepszego, a mianowicie 2,2 hondy się nie równa, ale napisać że ***** to spooooora przesada. Kupując diesla cr trzeba liczyć się po prostu z kosztami przede wszystkim osprzętu (turbo, uklad wtryskowy). Takie silniki kupuje się tylko i wyłącznie gdy zna się historie serwisową auta (dobrze jak jest z polskiej sieci dystrybucyjnej).

Zgadzam się z kolegom wyżej, że egzemplarze z przebiegiem 200k km można sobie odpuścić.
Może i faktycznie trochę przesadziłem co do silników 1.9, ale w pracy najczęściej spotykałem się z Oplami mającymi problemy silniki własnie 1.9, dlatego u mnie one nie mają dobrej opinii do CR trzeba lać dobre paliwo inaczej wtryski szybko odmawiają posłuszeństwa.

Co do tych &quot;magicznych&quot; 200k km to jest tak jak że w wysilonych dieslach powyżej tego przebiegu zaczynają się problemy w benzynie jeszcze nie, ale jak spojrzeć po ofertach samochodów w Polsce np. allegro.pl czy otomoto.pl to wszystkie auta nie mają jeszcze 200k km tylko trochę przed i niezależnie od tego czy jest to 5latek czy 15 latek. Za auto z pewna historią i pewnego właściciela czyli zadbane to trudno u nas znaleźć.
 
siara_1984@wp 196

siara_1984@wp

Użytkownik
Moja rada jest taka jak robisz też trasy to diesel 1.7-on jest ISUZU i to dobrze. Nie bierz 1.3 i 1.9 bo to FIATowskie g***.
No chłopie palnołeś teraz głupote. Widać że jakąś wiedze masz ale tutaj troszke musisz jeszcze poczytać bo Fiatowskie diesle są jedne z najlepszych na rynku . System JTD jest w tej chwili najlepszym na rynku i nie ma lepszego. W tej chwili wszystkie diesle VW są oparte na technologi Fiata.
A teraz do kolegi od Astry musisz napisać jakie trasy będziesz robić , gdzie będziesz jeździć tym samochodem. Jeśli to będzie miasto to raczej benzyne bym kupił i gaz założył oczywiście sekwencje tylko silnik musi mieć pośredni wtrysk na to musisz zwrócić uwage bo instalacja gazowa do bezpośredniego wtrysku benzyny jeszcze jest bardzo droga no oczywiście dobry serwis gazowy żeby nie było problemu.
Jeśli jesteś zwolennikiem diesla to te starsze konstrukcje są dużo lepsze i silnik Isuzu o którym wspomniałeś są bardzo dobre ja miałem kiedyś Opla Combo z 1.7 Isuzu i byłem zadowolony bo się nie psuł i był oszczędny ale osiągi bardzo przeciętne bo był bez turbo. Więc jeśli masz silnik Isuzu to tylko zaleta. Napewno omijaj z daleka silniki VW o pojemności 2.0 bo tą kible ogólnie VW to jeżdzące złomy , bardzo drogie i dość często psują się.
 
Do góry Bottom