Silniki 1.7 to konstrukcja ISUZU bardzo dobre silniki, trwałe i ekonomiczne silniki 1.3 CDTI i 1.9 CDTI to silniki konstrukcji Fiata, wsyzstkie Diesle w Astrze III mają zasilanie wtryskiem Common rail. Przed zakupem musisz się dobrze zastanowić i obejrzeć dany egzemplarz. Samochód z silnikiem 1.9 powyżej 200 000 przebiegu to raczej odpuść sobie bo koszty serwisu silnika przyprawią cię o depresję, podobnie 1.3 ale ten bym odrzucił bo jest po prostu za mały do Astry mała moc mały moment obrotowy a spalanie podobne jak w większych jednostkach. Jeżeli chcesz diesela to tylko 1.7 pamiętaj że jest kilka wersji tego silnika chyba 100KM to najlepsza opcja zapewnia moc dynamikę i rozsądne spalanie. Pamiętaj jednak by dobrze dokonać oględzin auta nie patrz na bajery typu
el. szyby lusterka klima i inne pierdoły, które w przyszłośći mogą tylko generować niepotrzebne koszty. Zobacz w jakim stanie jest silnik, blachy, podwozie. Musisz pamiętać że użytkowanie diesla to wyższe koszty serwisu niż benzyny. Szczególnie z zasilaniem CR, wtryski, pompa wysokiego ciśnienia, poza tym turbo, EGR, filtr DPF.
Pytanie czy jeździsz praktycznie tylko po mieście czy robisz też trasy?
Bo to ma znaczenie przy kupnie diesla . Jeśli w większości poruszasz się po mieście to dowiedz się czy auto ma filtr DPF, jeśli tak to lepiej nie bierz bo w ruchu miejskim będziesz miał sporo problemów z zapychaniem się DPFu.
Poza tym jeśli jeździsz krótkie odcinki drogi to zastanów się nad benzyną, jest tańsza w zakupie i serwisowaniu, jak robisz dłuższe trasy to bierz diesla 1.7, jak miasto i krótkie odcinki to przemyśl benzynę bo oszczędzisz na serwisie, przykładowo pompa wtryskowa BOSCHA do diesla kosztuje ok 3 tys. zł nowa regeneracja jest o połowę tańsza ale musi być to wykonane dobrze a nie zawsze tak jest. Krótkie odcinki drogi to zabójstwo dla deisla bo wykończysz turbosprężarkę.
Moja rada jest taka jak robisz też trasy to diesel 1.7-on jest ISUZU i to dobrze. Nie bierz 1.3 i 1.9 bo to FIATowskie g***.
Na miasto lepiej kup benzynę wydasz więcej na paliwo, ale mniej na naprawy, zadbanego diesla trudno trafić a koszty napraw są straszne, no chyba że dałbyś radę sam sobie zrobić co trzeba albo masz kogoś kto ci to zrobi "po taniości".