snajper
Forum VIP
Już niedługo zacznie się sezon. Zapraszam do dyskusji pomiędzy wyścigami oraz zagłosowania w sondzie, kto zdobędzie Mistrzostwo Świata 2010 wśród kierowców oraz konstruktorów. (sonda wielokrotnego wyboru glosujemy na kierowce i zespoł) A tak to widzą bukmacherzy
W związku ze jest to pierwszy wyscig,warto przypomniec o zmianach w nadchodzącym sezonie:
- zakaz tankowania podczas wyscigu. Obowiązkowo jeden pit stop
- zmiana punktacji, 10 kierowców dostaje punkty:
1. 25pkt
2. 18pkt
3. 15pkt
4. 12pkt
5. 10pkt
6. 8pkt
7. 6pkt
8. 4pkt
9. 2pkt
10. 1pkt
- w porównaniu z ostatnim sezonem zmienia się liczba kierowców, którzy zostaną wyeliminowani po Q1 i Q2. W 2009 roku po Q1 i Q2 odpadało 5 najwolniejszych kierowców. W tym sezonie ta liczba zostanie zwiększona do 7 po Q1 i Q2. To efekt rozszerzenia stawki drużyn z 10 do 12. Gdyby startowało 13 ekip, to po Q1 i Q2 odpadałoby 8 najwolniejszych zawodników.
- od tego sezonu kierowcy we wszystkich częściach kwalifikacji mogą jeździć z niemal pustym bakiem, wszystko z powodu zakazu uzupełniania paliwa podczas wyścigu. Co więcej, jak wspomniano wyżej finałowa 10-tka w Q3 musi wystartować w wyścigu na mieszance, dzięki której uzyskała najlepszy czas kwalifikacji. W związku z zakazem uzupełniania paliwa podczas wyścigu, FIA zdecydowała się nie publikować wag samochodów z paliwem po kwalifikacjach.
- zwiększenie minimalnej wagi bolidu z 605 do 620 kg, brak KERSu
- zmiana wymiarów przedniej opony zwężając ją z 270 mm do 245 mm
- zakaz kołpaków montowanych na kołach, które poprawiały strumień aerodynamiczny auta.
- zakaz używania elektronicznych podnośników.
- zakaz tankowania podczas wyscigu. Obowiązkowo jeden pit stop
- zmiana punktacji, 10 kierowców dostaje punkty:
1. 25pkt
2. 18pkt
3. 15pkt
4. 12pkt
5. 10pkt
6. 8pkt
7. 6pkt
8. 4pkt
9. 2pkt
10. 1pkt
- w porównaniu z ostatnim sezonem zmienia się liczba kierowców, którzy zostaną wyeliminowani po Q1 i Q2. W 2009 roku po Q1 i Q2 odpadało 5 najwolniejszych kierowców. W tym sezonie ta liczba zostanie zwiększona do 7 po Q1 i Q2. To efekt rozszerzenia stawki drużyn z 10 do 12. Gdyby startowało 13 ekip, to po Q1 i Q2 odpadałoby 8 najwolniejszych zawodników.
- od tego sezonu kierowcy we wszystkich częściach kwalifikacji mogą jeździć z niemal pustym bakiem, wszystko z powodu zakazu uzupełniania paliwa podczas wyścigu. Co więcej, jak wspomniano wyżej finałowa 10-tka w Q3 musi wystartować w wyścigu na mieszance, dzięki której uzyskała najlepszy czas kwalifikacji. W związku z zakazem uzupełniania paliwa podczas wyścigu, FIA zdecydowała się nie publikować wag samochodów z paliwem po kwalifikacjach.
- zwiększenie minimalnej wagi bolidu z 605 do 620 kg, brak KERSu
- zmiana wymiarów przedniej opony zwężając ją z 270 mm do 245 mm
- zakaz kołpaków montowanych na kołach, które poprawiały strumień aerodynamiczny auta.
- zakaz używania elektronicznych podnośników.